Igre polaznika online Game Design Bootcamp-a na izložbi u Muzeju nauke i tehnike

Ovog proleća polaznici Game Design Bootcamp-a Nordeus Huba imali su poseban zadatak – da rad u oblasti X-zraka naših čuvenih naučnika Nikole Tesle i Mihajla Pupina, kroz igru približe mlađim generacijama. Dva najbolja koncepta dobila su priliku da izrastu u igre kroz letnju praksu koja je nakon bootcamp-a organizovana u saradnji sa Crater Training Centrom.


Osnivanjem Nordeus fondacije, Nordeus Hub postaje njen deo posvećen besplatnoj edukaciji u oblasti razvoja igara, sa ciljem da što više mladih ljudi iz cele Srbije dobije pristup jednoj od najperspektivnijih industrija i na taj način stekne neka od znanja, veština i kompetenci potrebnih za uspeh u digitalnoj ekonomiji.

Na kraju bootcamp-a, koji je pohađalo gotovo 400 mladih entuzijasta iz cele Srbije odabrana su dva najoriginalnija koncepta: gejm dizajnerke Tatjane Gadže (26) pod nazivom Misterije X-zraka i Ivana Ljujića (26): koji je osmislio igru Naučnikove odaje: put otkrića. Potom su oko njih formirani timovi, Omaya i 4Gear Studio, koji su višemesečni mentorisan rad  na praksi iskoristili da nauče mnogo o razvoju igara, ali i o timskom i interdisciplinarnom radu.

U pitanju su igre žanra 2D platformer i HOPA, a ovde možete premijerno pogledati i njihove trejlere

Kruna višemesečnog rada timova je predstavljanje igara na izložbi u Muzeju nauke i tehnike, pod nazivom “Razvoj i primena rendgenske tehnologije kod kod Srba – od Tesle i Pupina do danas”. Tokom trajanja izložbe, od 27. oktobra do 30. novembra 2021, svi zainteresovani moći će da igre probaju i na zabavan način nauče nešto o ovoj temi. Autori izložbe su Jelena Jovanović  Simić i Aleksandra Vl. Markovića, a organizuju je Muzej nauke i tehnike i kompanija Visaris, uz podršku Ministarstva za kulturu i informisanje Republike Srbije.

Kako je izgledao Game Design Bootcamp

Game Design Bootcamp je osmišljen kao besplatni onlajn obrazovni program za mlade iz cele Srbije koji žele da razumeju kako nastaju igre i kako da osmisle koncept svojih video igara. Trajao je četiri nedelje i četiri radionice koje su pokrile ključne oblasti kao što su narativni dizajn, dizajn nivoa, umetnost u video igrama i tehnički razvoj igre.

Predavači i mentori su bili stručnjaci iz različitih gejming kompanija, koji su nesebično delili svoje znanje i na tome smo im posebno zahvalni:  Anđelija Pejović (Ingsoftware), Filip Dukić (Ingsoftware), Ranko Trifković (Grandpa’s Narrative Design), Janko Bojović (Ubisoft Beograd).

Tatjana Gadža, gejm dizajnerka nam prenosi na koje je načine unapredila svoje znanje:

“Za Game Design Bootcamp sam se prijavila zajedno sa bratom koji je za ovaj online program saznao preko fakulteta. Iskustvo koje sam stekla pohađanjem Game Design Bootcampa je predstavljalo moj prvi korak u boljem upoznavanju srpske gejming scene. Dobila sam priliku da se upoznam sa stručnjacima iz svih oblasti gejming industrije koji imaju već dugogodišnje iskustvo u razvoju video igara. Predavači su sa nama podelili svoja iskustva kako su izgledali njihovi prvi koraci u srpskoj i svetskoj gejming industriji. Sadržaji radionica su bili odlično organizovani i jasno podeljeni u manje segmente. Predstavljeni sadržaj je jasno definisao svaki segment narativnog dizajna, game arta, dizajna nivoa i programiranja. Za mene su najznačajniji bili sadržaji narativnog dizajna i game arta jer su primenjivi i u drugim oblastima koje me interesuju gde se pojavljuju potrebe za osmišljavanjem priče, kao što su stripovi i animacije. Veliki sam ljubitelj video igara, manga stripova, anime serija i filmova i oduvek su me oduševljavali naslovi koji povezuju sve ove tri oblasti. Video igre su po meni jedna od najkompletnijih umetnosti, od priče, likovnog izraza, atmosfere, muzike i mogućnosti da kao igrač aktivno učestvujemo u razvoju predstavljenog fiktivnog sveta. Putem Game Design Bootcamp-a sam dobila priliku da osmislim svoju igru a onda da je i stvarno realizujem putem prakse u Crater VFX Training Centru i predstavim premijerno publici na izložbi „Razvoj i primena rendgenske tehnologije kod Srba od Tesle i Pupina do danas“ u Muzeju nauke i tehnike.”

Kako se stvaralo na letnjoj praksi


Druga faza same izrade igara sledila je od jula do oktobra u okviru letnje prakse u saradnji sa Crater training centrom. Oko game dizajnera okupljeni su timovi komplementarnih veština i dodeljeni su im mentori koji su ima pomogli ne samo da nauče o razvoju igara, već i kako da rade kao interdisciplinarni tim kako bi maksimalno iskoristili svoje potencijale i na vreme za izložbu završili svoje projekte.

Nešto od te atmosfere sjajno je preneo Ivan Ljujić, gejm dizajner 4Gear studija:

“Proces razvoja igre nešto je najinspirativnije u čemu sam do sada imao prilike da učestvujem. Nigde drugde nisam video toliko motivacije i želje da se nešto napravi, kao što je to bio slučaj na ovom projektu. Projekat je počeo prezentovanjem dokumentacije za izradu igre koja se vrlo brzo pretvorila u razradu plana, a potom testiranja sopstvenih sposobnosti i znanja. Pred sebe smo stavili cilj da napravimo spoj procesa učenja i igračkog iskustva posebno adaptiran za uslove izložbe i verujem da smo u tome uspeli. Ključne uloge u procesu igrali su međusobno poverenje i odgovornost, jer su nam zadaci u timu bili toliko različiti da je svako istovremeno donosio igri nešto jedinstveno bez čega ona danas ne bi postojala.”

Kažu da je “potrebno selo da se odgoji dete”. Nešto je slično i sa igrama. Mentori koji su pomogli da se ova faze razvoja desi su: Pavle Golosković (Prune Games), Vid Rajin (Mad Head Games), Marija Milivojević (Mad Head Games), Janko Bojović (Ubisoft Beograd), Dušan Ristivojević (Ingsoftware), Anđelija Pejović (Ingsoftware), Ivan Koroknai (Titan IM). Hvala im!

Igra Omaya tima: Misterije X zraka


Oko tim lidera i gejm dizajnera  Tatjane Gadže osnovan je Omaya tim. Ona je uz pomoć Alekse Petrovića gejm gevelopera, Andrije Vasiljevića artiste, Marine Perović animatora, Teodore Zanoškar 2D artiste. razvila igru Misterije X zraka, 2D platformer žanra.

Avanturistička igra inspirisana istinitim istorijskim događajima, sastoji se od dva nivoa po uzoru na dva naša naučnika, Nikolu Teslu i Mihajla Pupina, koji se bave istraživanjem rendgenskih zraka. Velika otkrića rezultat su udruženog rada više naučnika i kroz priču igre vidimo kako naši naučnici dele svoja istraživanja na polju radiologije sa Vilhelmom Konradom Rendgenom.

Posetilac izložbe kroz ovu video igru preuzima ulogu Teslinog i Pupinovog asistenta i pomaže naučnicima u njihovim istraživanjima. Igrač dobija zadatak da sakupi četiri elementa potrebna da se napravi uređaj za X-zrake. Igra kroz vizuelno bogat i interaktivan sadržaj na zabavan način približava doba i atmosferu u kojoj su naučnici živeli. Mlađi igrači naučiće šta je potrebno da se napravi rendgenski snimak, a stariji ljubitelji igara saznaće nešto novo o počecima radiologije i upoznaće se sa ulogom naših naučnika u usavršavanju tehnologije rendgenskih zraka. Kreiranju igre prethodilo je istraživanje istorijske građe, prikazivanje istorijskih podataka su relevantni i predstavljeni su kroz fiktivne događaje i doživljaje.

Igra 4Gear studija: Naučnikove odaje – put otkrića

Druga igra koju će posetioci muzeja moći da igraju u narednih mesec dana biće Naučnikove odaje: put otkrića, HOPA žanra – pronalaženja skrivenih objekata.

Idejni tvorac i gejm dizajner Ivan Ljujić je sa timom 4Gear Studio koji čine Ljubica Marinković takođe gejm dizanerka, Dragan Kuburović gejm developer i Marija Bogdanović 2D artistkinja, napravio igru namenjenu posetiocima izložbe koji žele dublje da razumeju izume, njihove delove i način na koji funkcionišu. Uživaće i svi oni koji vole nauku, praktične eksperimente i planiraju da se usmere ka tehničkim naukama, matematici, mehanici ili programiranju.

Edukativni sadržaj interesantan je samim tim što je igrač jedan od naučnih saradnika koji u 19tom veku pomaže naučnicima poput Tesle i Pupina u procesu otkrivanja nekog od pronalazaka koji se danas nalaze na izložbi. Kako su naučnici tokom svog dugogodišnjeg kreativnog procesa nehajno gomilali korisne i beskorisne stvari, zadatak igrača je da pronađe delove koji su im sada neophodni za prototip novog izuma. Ovaj naizgled lak zadatak postaje prava “potraga za blagom” kada igrač shvati u kakvom haosu se kriju delovi od kojih se može sastaviti, do tada neviđeno, naučno dostignuće.

Oba tima su i nosioci apsolutnih prava na igre, samim tim i mogućnosti daljeg razvoja i monetizacije proizvoda.

Nordeus fondacija, tj. Obrazovni centar Nordeus Hub, već od 15. novembra pokreće još jedan obrazovni program u nizu, Game Development Bootcamp posvećen tehničkom razvoju igre, kako bi još mladih ljudi imalo priliku da se besplatno obrazujei  usavršava u domenu razvoja video igara. Prijave će biti otvorene od 1. do 12. novembra, a svi zainteresovani će moći da se prijave putem forme na sajtu Nordeus Hub-a.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email